Minna Karjalainen

Luokanopettaja Minna Karjalainen

Kasvuun vuoropuhelun ja kehittävän otteen avulla

Kuka olen

Kuhmon maanpuolustuksen ja Urheilun Tuki Ry
– hallituksen varapuheenjohtaja

Harrastan

Harrastan lukemista, liikuntaa ja maanpuolustustyötä.

Mistä nautin

Kuhmolaisena olen iloinen erinomaisesta kaupunginkirjastostamme. Erinomaisuus näkyy hyvänä palveluna ja kirjavalikoiman monipuolisuutena. Kirjaston kaunis arkkitehtuuri ilahduttaa minua eri vuodenaikoina työmatkani varrella.

Kuhmon kaunis luonto ja hiljaisuus vetävät minua puoleensa lähes päivittäin. Talvisin harrastan hiihtoa hyvin hoidetuilla laduillamme. Erityisesti keväisin Lammasjärven jäällä on tunnelmallista hiihtää hankikannolla. Sulan maan aikana nautin liikkumisesta jalkaisin kauniilla retkireitistöllämme.

Arvojaan kuunnellen, itseään kehittäen, yhdessä kuhmolaisten parhaaksi.
Elinvoima, sivistys, hyvinvointi.

Maanpuolustustyö ja Raja ovat olleet minulle aina sydämen asioita. Vastuun kanto isänmaamme turvallisuudesta on myös lapsilleni tärkeä asia. Maanpuolustustyötä teen rajasotilaskotityön sekä erilaisten järjestöjen jäsenenä. Suomen Sotahistoriallinen Seura ja Suomen sotilassosiologinen seura ovat avanneet kiinnostavia näkymiä  harrastukseni saralla.

Tavoitteeni

Tavoitteenani on kehittävällä otteella, vuoropuhelua käyden vahvistaa Kuhmon elinvoimaisuutta kuhmolaisten parhaaksi. Elinvoimaisuus koostuu fyysisistä, psyykkisistä, sosiaalisista ja eettisistä aspekteista. Innovatiivisuus, osaamisen kehittäminen ja työllisyys luovat perustaa kunnan hyvinvoinnille.

Luokanopettajana erityisesti lasten ja nuorten hyvinvointi on lähellä sydäntäni. Meidän pitää yhdessä vastuullisesti pitää huolta, että kuhmolaiset lapset ja nuoret saavat turvallisen elämänpolun alun Kuhmossa.

Työ- ja organisaatiopsykologian opinnot sekä työnohjaajaksi pätevöityminen saivat minut havahtumaan työhyvinvoinnin johtamisen merkityksellisyyteen työyhteisöjen kukoistuksessa.  Kaikkinensa kunnan roolia asukkaidensa hyvinvoinnin tukijana tulee vahvistaa.

Yhteisten asioiden hoitaminen vaatii syvällistä asioihin perehtymistä, vuoropuhelua ja jämäkkää päätöksentekoa. Tämä luonnistuu minulta.