Uusi valtuustokausi käynnistyi – uusia raikkaita tuulia tarvitaan

Uuden valtuustokauden alku vaati melkoista ennakkoponnistelua. Lievää painostusta käyttäen saatiin kaupungin elinten paikkajako muistuttamaan käytyjen kuntavaalien tulosta. Neuvottelutulos on kuitenkin tyydyttävä.

Liian moni kuhmolainen jättää äänestämättä vaali vaalin jälkeen.  Tästä ei voi syyttää mitään poliittista ryhmää. Vaihtoehtoja, yhteiskunnallisen vaikuttamisen sävyjä, kuhmolaiselle äänestäjälle on kyllä tarjolla.

Äänestäjien tahtoa pitää kunnioittaa!

Kuhmon Kokoomus uskoo, että kaupunkimme kehittämisen kannalta on välttämätöntä, että kaikki poliittiset ryhmät saadaan mukaan työhön.  Kaikkia perusteltuja näkemyksiä on syytä kuunnella ja ottaa ne huomioon.

Antamalla vaalituloksen näkyä myös sen perusteella tehtävissä valinnoissa luottamushenkilöpaikoille, tunnustetaan jokaisen äänestäjän, jokaisen kuhmolaisen näkemyksen merkitys.  Nyt jäsenmäärät päättävissä elimissä noudattelevat aika tarkoin äänestäjien tahtoa. Puheenjohtajuuksien jakaminen sen sijaan vaatii vielä paljon opettelemista ja myös luutuneen kuhmolaisen poliittisen kulttuurin uudistamista kuntademokratiaa kunnioittaen. Seuraavien kuntavaalien yhteydessä onnistutaan ehkä siinäkin.

Myönteiset tuulet puhaltavat tällä hetkellä maamme taloudessa.  Meidän on nyt valtuustotyössä paneuduttava siihen, että Kuhmoonkin saadaan puhaltamaan ne toimeliaisuuden, yritteliäisyyden ja henkisen kasvun tuulet, joilla kotikaupungillemme luodaan menestyksen edellytykset tuleville vuosille ja vuosikymmenille.

Kuhmon Kokoomus on valmis rakentavaan yhteistyöhön, tosiasioihin pitäytyvällä pohjalla.

Kuhmon Kokoomus ry.